Selasa, 15 Mac 2011

Ceramah Motivasi untuk Ibu Bapa dan Penjaga Murid serta Guru

14hb Mac 2011, hari Isnin -- Sekolah Rendah Tentera Laut Diraja Brunei (SRTLDB), Muara  telah mengadakan Ceramah Motivasi untuk ibu bapa dan penjaga murid-murid sekolah  ini di Dewan SRTLDB. Ceramah ini disampaikan oleh Cikgu Awang Ali Yusri bin Abdul Ghafor, Pegawai Pelajaran Kanan dari Bahagian Kaunselling dan Kerjaya, Kementerian Pendidikan.

Sebelum ceramah itu diadakan, Cikgu Hajah Rusunah binti Haji Paka, Guru BesarSRTLDB telah menyampaikan taklimat tentang perkembangan terkini sekolah khususnya mengenai projek peningkatan kemahiran numerasi yang mula dilaksanakan oleh pihak sekolah sejak beberapa minggu yang lalu. Harapan pihak sekolah ialah pihak ibu bapa dan penjaga murid sekolah ini akan dapat membantu usaha-usaha ini.

Pada sebelah petang pula, Cikgu Ali Yusri menyampaikan Ceramah Motivasi kepada guru-guru sekolah ini. Ceramah ini diadakan di Bilik Taklimat SRTLDB.

Pihak sekolah mengucapkan ribuan terima kasih di atas kehadiran ibu bapa dan penjaga murid sekolah ini  pada ceramah motivasi ini. Kerjasama seumpama ini sangat-sangat pihak sekolah hargai. Terima kasih juga diucapkan kepada Cikgu Awang Ali Yusri di atas ceramah yang disampaikan.













(Teks: Abdul Rashid bin Haji Tahir. Gambarfoto: Khairul bin Janif)